Dwa światy...

Bardzo Ważni Goście

poniedziałek, 4 września 2023

Krzyżyki pańskie...

     Pomysł "łaził" za mną ponad rok..."Łaził" i "tupał", bo tak właśnie mają podobne pomysły...

A że Gordyjka miewa syndrom "niespokojnych rąk"...

     Dopadło mnie w Święta Bożego Narodzenia...Siedziałam sobie spokojnie (bo wyjątkowo spokojne mieliśmy te Święta), na coś w TV spoglądałam, a łapska swędziały...No to zerwałam się z kanapy jak lwica do ataku i pobiegłam przeglądać moje "przydasie"...Jakbym nie wiedziała co w zakamarkach znajdę...;o)

Znalazłam to...

Stan na 25 grudnia 2022...

     Jeszcze tamborek, igły do haftowania, nożyczki...I przez kilka miesięcy trudno będzie Gordyjkę od kanapy odkuć...;o)

     Po miesiącu wykorzystywania każdej wolnej chwilki, wygląda to tak...

27 stycznia 2023...

     Pewnie wyglądałoby lepiej, ale się Gordyjka w tej matematyce machnęła, więc musiała artystycznie wypruć prawie 200 krzyżyków...Echhh...

Ale dziobanina trwała nadal, bo Ojciec Czas litości nie ma i tyka swoimi zegarami..."Idzie wiosna"..."Idzie wiosna"..."Idzie wiosna"...

Zaborcze Wrzosowisko obetnie wolne chwilki i mogę nie doczekać się finału...

No to dziobię...

27 luty...;o)

     I chociaż wiosna zastała mnie przy tamborku, a ciekawość efektu nadgryzała duszę, postanowiłam, że choćby się paliło i waliło skończę...Dałam radę tuż przed wakacjami...Ostatni krzyżyk...Dziergana szydełkiem rameczka...Pranie...Krochmalenie...Oprawienie...I...

Tadammmm!!

Babciny S.E.N. się ziścił...


Nasza Princeska skończyła 6 lat !!

24 komentarze:

  1. Przede wszystkim gratulacje dla Babci za wytrwałość i dojście do celu, a dla Princeski z okazji Urodzin. Zawsze podziwiałam kobiety, które krzyżykami na kanwie, potrafiły wyczarowywać takie piękne portrety czy krajobrazy. Naprawdę jestem pełna podziwu, nie jestem w stanie opisać jego rozmiaru słowami. Ja zdobywałam się na haft płaski, ale ludzkiej twarzy nie potrafiłabym nawet właściwie narysować, a co dopiero wyhaftować. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przesadzaj z tym podziwem...;o) Teraz jest wielu "pomocników" w necie, a gdzie brakuje talentu, pomaga matematyka...;o)
      Buziole...:o)

      Usuń
  2. No kochana, medal za wytrwałość i dobre oczy!
    Do końca nie wiedziałam, co z tego wyjdzie, a teraz zeznawaj, jak to zrobiłaś!
    Znaczy się, wzór skąd itd.
    Wszystkiego pięknego dla wnusi!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczy wspomagałam "okularami do haftowania"...;o) Pomogły informatyka z matematyką...;o) Ale jak Księciunio spojrzał i oznajmił: "To Princeska !!"... Zrobiło się miło w babcinym serduchu...;o)

      Usuń
  3. Piękne :) Uściski dla Princeski 💗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki...;o) Przekażę przy następnej okazji...;o)

      Usuń
  4. Opad szczęki zaliczony na maksa! No cudo po prostu! Podziw i szacun! A dla Princeski serdeczne życzenia urodzinowe.:)))

    OdpowiedzUsuń

  5. 10:17 (10 godzin temu)
    Karolina90 Nowy komentarz do posta „Krzyżyki pańskie...” dodany przez:

    O matko i córko, toś teraz mnie zaskoczyła. Ten haft jest rewelacyjny!
    No i przede wszystkim - wszystkiego co naj dla Princeski!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaliczyłaś "lot w neta"...;o)
      Do rewelacji daleko, ale wyszło nieźle...;o)
      Przekażę !! ;o)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy portrecik, podoba mi się, że taki szkicowy :)
    Dużo dobrego dla Princeski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Geniusz jesteś. Uściski dla Princeski.

    OdpowiedzUsuń
  8. No cudo po prostu, nie dziwię się, że zajęło to tyle czasu, dziobanina precyzyjna i artystyczna

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy Princeska wie że ma genialną babcię????
    Ucałuj tę ślicznotkę ode mnie.
    Serdeczności od Stokrotki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wie, że może babcię namówić na wszystko, od skakania w kałużach do włażenia na drzewa...Czy tak objawia się geniusz ?? ;o)
      Princeska jest już Duża, więc i Twoje całusy się zmieszczą...;o) Przekażę !! ;o)

      Usuń
  10. Gratulacje podwójne, dla Ciebie I Princeski... Przepiękny, cudowny obraz, ale dolna jesteś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po skończeniu wydałam z siebie jeden komunikat: Nigdy więcej...;o)

      Usuń
  11. Pięknie Ci to wyszło, czasem jednak warto pogrzebać i poszukać po domu różnych "przydasiów", nigdy nie wiadomo co ich odnalezienie przyniesie! Sto lat dla Princeski, już 6 lat, jak ten czas szybko zasuwa!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty też niedawno byłeś Dzieciakiem...Ledwie co...;o)

      Usuń