Dwa światy...

Bardzo Ważni Goście

poniedziałek, 30 stycznia 2012

Kiedy Gordyjka się nudzi...


     Zima coraz bardziej roztacza swoje uroki…Oprószyła Świat magiczną bielą…Skuła ziemię mroźnymi szponami…Poranki niczym magiczne stopklatki witają nas urokliwymi barwami błękitów…Echhh…
     Kilka dni temu, kiedy dopiero nasza Zima rozkręcała się na dobre, człapałam sobie niespiesznie (teraz człapię już znacznie energiczniej) i podziwiałam cudności tego Świata…
Idę sobie…Idę…
I nagle coś mi mignęło w promieniach porannego Słoneczka…
     - Ki czort…?? – pomyślałam i zaczęłam się dokładnie przyglądać ogromnej kałuży rozlewającej się na przyblokowym parkingu…
Woda jak to woda, czysta nie była…Brzegi lekko ścięte lodem…
Nagle chlup…
     - Orzesz…(ko) !! Żyjątko jakieś…!! - mózgownica mi podpowiada, a ja się wgapiam w ową kałużę jak sroka w gnat.
     Przy następnym niespodziewanym chlupocie z bajorka wyjrzała złocista mordka i mówi:
     - Co się tak gapisz ?? Złotej rybki nie widziałaś ??
     - Jako żywo…nie widziałam !! A w kałuży to żadnej nie widziałam…nie mówiąc o złotej. – wyjaśniam gadzinie, żeby mnie za jakąś niemotę nie wzięła.
     - Młoda jesteś to nie widziałaś…nie w takich bajorach pływamy… - odpowiada mi owo złote cudo i oko rybie do mnie puszcza.
     - I nie zimno Ci tak w tej kałuży przy mrozie buszować ?? – pytam grzecznie, żeby rozmowę podtrzymać.
     - Pewnie, że zimno…ale gdzie mam iść ?? – potwierdza moje przypuszczenie rybka.
     - Fakt…do morza to masz kawałek… - przytaknęłam i zaczęłam przeliczać w myślach odległość do jakiegoś najbliższego akwenu.
     - A może mnie przygarniesz…?? – pyta rybcia robiąc minkę niewiniątka – mała jestem, jem nie dużo, wody nie brudzę …no i wiesz… - dodaje tajemniczo mrużąc ślepka…
     - Że niby co ?? – pytam dociekliwie.
     - No coś Ty !! Nie wiesz ?? – rybie oczka robią się ogromne ze zdziwienia – spełnię Twoje trzy życzenia… - dodaje z lisim uśmieszkiem…
     - Tak za free…?? –upewniam się.
     - No nie całkiem za free…przygarniesz…dobrego słowa nie poskąpisz… - wylicza spryciula.
     - Trochę mało tych życzeń spełniasz…ogrzewanie i woda ostatnio strasznie w górę poszły… - próbuję się targować.
     - Aleś Ty pazerna !! – syczy rybka prawie jak żmija i z oczu błyskawicami strzela… - to ile chcesz ?? – pyta.
     - Po jednym życzeniu dla każdego z moich Przyjaciół !! – rzucam niepewnie…
     - Dla Przyjaciół mówisz…hmmm… - zastanawia się rybka… - dla Przyjaciół może być !!
     I w ten sposób Złota Rybka znalazła swój nowy dom, a Wy moi kochani macie po jednym życzeniu…



P.S. Nie zapomnijcie o dobrym słowie…;)

14 komentarzy:

  1. Spełnienia marzeń... Gordyjki.
    LW

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje się już spełniło...nie wyszedł wieloryb...;o)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gordyjki usmiech i humor niech nie opuszcza nas :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Małpo.:) TJ.

    OdpowiedzUsuń
  5. Merlin...mnie czy rybkę ?? ;o)

    TJ...to nie małpa...to rybka...:o)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajowo wyszło! Aż okularki na lepsze zmieniłam, ale widzę, że nie trzeba było, bo po kliknięciu rybka urosła:)))
    Trafiła Ci się rybka o miękkim serduchu, skoro Twoich Przyjaciół chce obdzielać... Tylko nie wiem, czy życzenie ma być pomyślane, czy napisane?

    OdpowiedzUsuń
  7. tfu tfu tfu na rybi urok niech się dzieje wola Nieba i co tam jeszcze komu pisane :).... ale na akwarium mnie nie namówicie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Krzysiaczku...o formie przekazu nic nie wspomniała, więc pewnie jest dowolna...;o)

    Shi...to by była taka stołóweczka dla kotków...z sushi...;o)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niech Ci się Gordyjko darzy wtedy i nam bedzie lżej, pozdrawiam serdecznie, ale akwariumu nie chcę!!! mam dwa koty i psa
    j

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie każdy to wie,
    że ona na... szkle.
    LW

    OdpowiedzUsuń
  11. I nawzajem Jadwiniu...:o)

    Złota Rybcia to Złota Rybcia...specjalistka od życzeń spełnianych...:o)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rybeńko najmilsza - niech wena nigdy nie opuszcza Gordyjki :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Maryjanka...Ty uważaj o co prosisz...;o)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tamto zdjęcie było lepsze, pozdrawiam Puchar Zdobywców Pucharu Króluje w Kuchni, gdzie szfki maja witrażowe szyby, pozdrawiam
    j

    OdpowiedzUsuń